Twarda Guma

Konserwacja Podwozi

Jakość a nie jakoś...!

Korozja

Przygotowanie podwozia samochodu pod piaskowanie z rdzy jest niezbędne, aby zapewnić skuteczne usunięcie korozji i przywrócić powierzchnię do stanu pierwotnego. Proces rozpoczyna się od dokładnego oczyszczenia podwozia z brudu, tłuszczu i innych zanieczyszczeń. Następnie, wszelkie luźne elementy, jak np. odprysknięty lakier czy korozja, powinny zostać usunięte, aby zapewnić jednolitą i gładką powierzchnię. W przypadku poważniejszych uszkodzeń, konieczne może być naprawienie i wzmocnienie struktury przed przystąpieniem do piaskowania.

Piaskowanie

Piaskowanie podwozia jest istotnym etapem w procesie konserwacji, który ma na celu usunięcie rdzy, starych powłok i zanieczyszczeń z powierzchni podwozia. Piasek, pod dużym ciśnieniem, jest kierowany na powierzchnię podwozia, usuwając przy tym warstwy korodowanej powłoki i zagrzybiałych obszarów. Ten proces przywraca oryginalny stan powierzchni, umożliwiając dokładną inspekcję i przygotowanie podwozia do kolejnych etapów konserwacji. Piaskowanie podwozia zapewnia również dobrą przyczepność dla nowych powłok i impregnatów, zwiększając ich trwałość i skuteczność. Ważne jest, aby po piaskowaniu podwozie zostało odpowiednio zabezpieczone, np. przez nałożenie warstwy polimeru lub lakieru, aby zapobiec dalszej korozji i uszkodzeniom.

Uszczelinianie polimerem

Uszczelnianie podwozia polimerem po piaskowaniu to skuteczna metoda, która zapewnia ochronę przed korozją i uszkodzeniami mechanicznymi. Proces polega na nanoszeniu specjalnego polimerowego materiału na powierzchnię podwozia samochodu po jego odpowiednim przygotowaniu, które obejmuje piaskowanie. Polimer tworzy ochronną powłokę, która zabezpiecza podwozie przed działaniem czynników atmosferycznych, soli drogowej i kamieni. Ten proces nie tylko poprawia estetykę podwozia, ale również zwiększa jego trwałość i odporność na uszkodzenia, przedłużając żywotność pojazdu. Uszczelnianie polimerem po piaskowaniu jest popularnym rozwiązaniem stosowanym w branży motoryzacyjnej i może być wykonane przez specjalistów w warsztatach samochodowych.

Podkład epoksydowy

Lakierowanie podwozia podkładem epoksydowym jest ważnym etapem w procesie konserwacji, który zapewnia ochronę przed korozją i uszkodzeniami. Podkład epoksydowy to trwały i odporny na działanie czynników atmosferycznych materiał, który tworzy mocną powłokę na powierzchni podwozia. Nakładanie podkładu epoksydowego pozwala na wyrównanie i zabezpieczenie powierzchni przed rdzą i korozją. Ponadto, podkład epoksydowy zwiększa przyczepność i trwałość kolejnych warstw lakieru, co przekłada się na długotrwałą ochronę podwozia przed uszkodzeniami i wpływem środowiska. Ten etap konserwacji podwozia powinien być przeprowadzany przez specjalistów, aby zapewnić odpowiednią aplikację i trwałość wykonanej powłoki.

Lakierowanie poliuretanem

Lakierowanie podwozia poliuretanem jest kluczowym etapem w procesie konserwacji, który zapewnia nie tylko estetyczny wygląd, ale także ochronę przed korozją i uszkodzeniami. Poliuretan to elastyczny materiał o wysokiej odporności na czynniki atmosferyczne, chemikalia i zarysowania. Nakładając na podwozie warstwę poliuretanowego lakieru, tworzymy trwałą powłokę, która zapobiega przedostawaniu się wilgoci, soli drogowej i innych szkodliwych substancji na powierzchnię podwozia. Dodatkowo, lakierowanie poliuretanem zabezpiecza podwozie przed odbarwieniami i promieniowaniem UV, co przyczynia się do dłuższej trwałości i zachowania wartości samochodu. Ten finalny etap konserwacji podwozia jest często wykonywany przez profesjonalne warsztaty samochodowe, aby zagwarantować wysoką jakość i trwałość wykonanej powłoki.

Scroll to Top