Twarda Guma

Proces zabezpieczania pojazdu

Rdza to prawdziwy postrach zarówno kierowców, jak i mechaników. Jej celem padają wszystkie materiały, które zawierają w sobie domieszki żelaza bądź jej stopy. Jest o między innymi stal oraz inne metalowe elementy, jakie składają się na wiele części budujących konstrukcje naszych pojazdów. To między innymi podwozie, nadwozie, profile zamknięte czy też elementy nadkola.

Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym można skutecznie zabezpieczyć auto przed korozją. Procesy te skupiają się głównie na bezpośredniej ochronie powierzchni w celu przedłużenia żywotności poszczególnych części pojazdu nawet do kilkudziesięciu lat, zanim będą wymagały wymiany. To przede wszystkim szereg zabiegów antykorozyjnych, jakie realizujemy właśnie w naszym warsztacie.
Lakiery oraz inne preparaty zabezpieczające przystosowywane są w ten sposób, aby zapewniać stalowym częściom długotrwałą ochronę przed rdzą. Zaleca się jednak przeprowadzanie regularnych kontroli, a także odnawianie antykorozyjnych powłok średnio co 3-4 lata.

Aby przedstawić, jak wygląda proces zabezpieczania pojazdu przed korozją w naszym warsztacie, postaramy się przybliżyć go w kilku krokach.

Przygotowanie i mycie pojazdu


W pierwszej kolejności przygotowujemy auto przed przystąpieniem do ciągu właściwych procesów zabezpieczających przed korozją. Będzie to między innymi demontaż elementów podwozia tzn. osłony plastikowe, zbiornik paliwa, osłony termiczne, układ wydechowy, tylni zderzak, osłony nadkoli, oraz zabezpieczenie kabli i przewodów
Następnie odbywa się proces czyszczenia z wszelkiego rodzaju zabrudzeń, którymi najczęściej jest kurz, błoto czy też sól drogowa. Po myciu ciśnieniowym dokładnie osuszamy, a następnie oklejamy szczegółowo poszczególne elementy. Zanim jednak przejdziemy do faktycznego zabezpieczenia samochodu, wykonujemy także dokładne oczyszczanie podwozia metodą piaskowania.

Uzupełnienie uszczelnień


W drugim etapie następuje wypełnienie wolnych przestrzeni masą uszczelniającą. Zabiegowi temu poddaje się przede wszystkim miejsca, w których obecność wody lub innych obiektów może poważnie zaszkodzić mechanice całego urządzenia, co może mieć wpływ na jego korodowanie. Są to na przykład łączenia blach lub niektóre elementy podwozia.

Lakierowanie podwozia i ochrona przed rdzą

W tym kroku auto jest ponownie dokładnie oklejane, oraz zabezpieczane są wszelkie przewody i kable, aby zabezpieczyć nadwozie oraz elementy które mogą się skleić w przypadku nałożenia lakieru. Następuje właściwe zabezpieczanie auta przed rdzą, czyli nałożenie podkładu antykorozyjnego. Preparaty, którymi traktuje się elementy, mogą różnić się od siebie przede wszystkim składem, ale także techniką, jaką wykorzystuje dana placówka. W przypadku nowych aut podkład dodatkowo wzmacniamy trwałymi woskami konserwującymi, z kolei do samochodów używanych – lakier w kolorze nadwozia z zawartością poliuretanu.
Od tego etapu także zależeć będzie czas trwania całego procesu antykorozyjnego zabezpieczania auta. Aplikowane związki muszą bowiem dokładnie wyschnąć, aby dobrze się utrwalić i zapewnić skuteczną jakość ochrony. Naszą pracę zwieńcza dwuetapowe zabezpieczenie profili zamkniętych.
Po zakończeniu prac antykorozyjnych montujemy wszystkie elementy samochodu z powrotem na swoje miejsce. Auto przechodzi jeszcze ostateczne, ogólne oględziny przez naszych specjalistów, zostaje poddane myciu oraz odpowiednio sporządzonej dokumentacji, po czym jest gotowe do odbioru przez swojego właściciela.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top