Rdza to prawdziwy postrach zarówno kierowców, jak i mechaników. Jej celem padają wszystkie materiały zawierające domieszki żelaza bądź jej stopy, takie jak stal oraz inne metalowe elementy pojazdów. Podwozie, nadwozie, profile zamknięte czy też elementy nadkoli są szczególnie narażone na korozję. Poniżej przedstawiamy proces zabezpieczenie podwozia przed korozją.
Skuteczne zabezpieczenie podwozia przed korozją
Istnieje kilka metod skutecznego zabezpieczenia auta przed korozją. Skupiają się one głównie na bezpośredniej ochronie powierzchni, co przedłuża żywotność poszczególnych części pojazdu nawet o kilkadziesiąt lat. W naszym warsztacie realizujemy szereg zabiegów antykorozyjnych, aby zapewnić długotrwałą ochronę przed rdzą.
Lakiery oraz inne preparaty zabezpieczające są przystosowane tak, by zapewniać stalowym częściom długotrwałą ochronę. Zaleca się jednak przeprowadzanie regularnych kontroli i odnawianie antykorozyjnych powłok średnio co 3-4 lata aby zabezpieczenie podwozia przed korozją było serwisowane.
Krok po kroku: Zabezpieczanie podwozia przed korozją
1. Przygotowanie i mycie pojazdu
W pierwszej kolejności przygotowujemy auto, co obejmuje demontaż elementów podwozia, takich jak osłony plastikowe, zbiornik paliwa, osłony termiczne, układ wydechowy, tylni zderzak, osłony nadkoli oraz zabezpieczenie kabli i przewodów. Następnie przeprowadzamy mycie ciśnieniowe, dokładne osuszanie i oklejanie poszczególnych elementów. Przed faktycznym zabezpieczeniem samochodu wykonujemy oczyszczanie podwozia metodą piaskowania.
2. Uzupełnienie uszczelnień
Uszczelniamy łączenia blach na zakładkę masą polierową, aby chronić miejsca, gdzie obecność wody lub innych obiektów może prowadzić do korozji. Zabieg ten jest szczególnie ważny dla łączeń blach i elementów podwozia.
3. Lakierowanie podwozia i ochrona przed rdzą
Auto jest ponownie oklejane, a przewody i kable zabezpieczane. Następnie nakładamy podkład antykorozyjny. Preparaty mogą różnić się składem i techniką aplikacji. W nowych autach podkład wzmacniamy woskami konserwującymi, w używanych stosujemy lakier w kolorze nadwozia z zawartością poliuretanu. Po nałożeniu związków muszą one dokładnie wyschnąć, aby dobrze się utrwalić. Proces kończy się dwuetapowym zabezpieczeniem profili zamkniętych. Tak zabezpieczone podwozie przed korozją jest gotowe na wszelkie warunki atmosferyczne
4. Montaż i finalne oględziny
Po zakończeniu prac montujemy wszystkie elementy samochodu z powrotem na swoje miejsce. Auto przechodzi ostateczne oględziny przez naszych specjalistów, zostaje umyte i odpowiednio udokumentowane, po czym jest gotowe do odbioru przez właściciela.
Zapraszamy do serwisu Twarda Guma
Specjalizujemy się w kompleksowym zabezpieczaniu podwozia przed korozją. Zapraszamy do serwisu Twarda Guma, gdzie oferujemy profesjonalne usługi antykorozyjne. Zadbaj o swoje auto już dziś i ciesz się długotrwałą ochroną przed rdzą!