Powłoki antykorozyjne poliuretanowe w kolorze nadwozia

06 października 2021
Samochody, niezależnie od tego czy są często eksploatowane, czy też nie, narażone są na szkodliwe czynniki, które powodują ich niszczenie. Poruszając się po różnego rodzaju nawierzchniach, autom zagrażają nie tylko piasek czy drobne kamienie, ale także błoto oraz niewielkie gałązki. Powodują one zarysowania oraz odpryski na powłoce lakierowej zabezpieczającej karoserię, co może bardzo szybko przyczynić się do powstawania zjawiska korozji. Dodając do tego, że samochody są narażone na wilgoć czy opady atmosferyczne, a w zimie ich największym wrogiem jest sól drogowa mająca ogromny wpływ na rozwój tego procesu, warto zainwestować w mechaniczną barierę, która stanowić będzie wartościowe zabezpieczenie. Tą barierą jest powłoka antykorozyjna poliuretanowa. Jak przebiega cały proces konserwacji i od czego de facto najlepiej go rozpocząć?

Powłoki antykorozyjne poliuretanowe w kolorze nadwozia – jak je wykonać?


W pierwszej kolejności należy dokonać demontażu nadkoli, wszelkich osłon czy układu paliwowego. Należy zdjąć również zbiornik paliwa oraz tylne zawieszenie. Pozwoli to bowiem na dokładne umycie całego podwozia w celu pozbycia się niechcianych substancji, takich jak błoto czy też sól drogowa. Ważne, by ten proces był bardzo dokładny. Po precyzyjnym wymyciu następuje w dalszej kolejności osuszanie wszystkich elementów podwozia, a także mechaniczne usunięcie śladów korozji, o ile występuje. Dopiero po pozbyciu się rdzy można przejść do zabezpieczenia miejsc mocno skorodowanych preparatem reakcyjnym, który pozwala na zamianę tlenków rdzy w postać stałą. Następnie nakładany jest grubopowłokowy podkład epoksydowy, którego zadaniem jest odcięcie dostępu tlenu do elementów podwozia. Gdy związek ten utwardzi się w 100 % (trwa to zazwyczaj kilkanaście godzin) można przystąpić do uszczelnienia warstwą polimeru wszystkich łączeń komponentów konstrukcyjnych.



Nakładana później warstwa zabezpieczająca na bazie lakierów poliuretanowych sprawi, że elementy podwozia mogą przypominać swoim wyglądem kolor nadwozia. Alternatywą może być warstwa stworzona na bazie twardych wosków. Na zakończenie procesu konserwacji wprowadza się środki antykorozyjne pod ciśnieniem w celu zabezpieczenia profili zamkniętych. Ich zadaniem jest wypieranie wilgoci z profili, a także wchodzenie w reakcje z tlenkami rdzy.


Konserwacja podwozia zapewni długotrwałą ochronę


Stworzenie powłoki antykorozyjnej pozwoli zapewnić kompleksową ochronę przed niszczącym działaniem wody, soli i piasku. Jest ona bardzo elastyczna i odporna na wszelkie uszkodzenia mechaniczne. Dzięki swoim właściwościom powłoka poliuretanowa przez swoją skuteczność pomoże utrzymać integralność struktury pojazdu, a co za tym idzie, przedłuży żywotność jego użytkowania.


Może też Cie zainteresuje