Studio Antykorozyjne

Konserwacja podwozia- czy warto?

Czym Jest Korozja Metali?

Korozja metali to powolny proces niszczenia struktury metalu w wyniku jego chemicznych reakcji ze składnikami otoczenia. Proces ten zachodzi, gdy metal narażony jest na działanie tlenu, wody, wilgoci oraz innych czynników atmosferycznych. Ograniczenie tego procesu można osiągnąć jedynie przez odcięcie dostępu tlenu do metalu. Tutaj na ratunek przychodzi konserwacja podwozia.

Konserwacja podwozia- dlaczego warto?

Dawniej ograniczenie dostępu tlenu do blach karoseryjnych uzyskiwano dzięki konserwacji w specjalnych studiach antykorozyjnych. Obecnie nowe auta mają blachy ocynkowane, które opóźniają rozpoczęcie procesu korozji. Cynkowane blachy są pokryte warstwą cynku na całej powierzchni, co zapewnia im dużą trwałość. Zmienił się również skład stopów, procesy łączenia blach oraz lakiery i procesy lakiernicze, co wydłużyło trwałość blach.

Konserwacja podwozia – Klucz do Długowieczności Twojego Auta

Podwozie to podstawowa część auta wymagająca konserwacji i zabezpieczenia antykorozyjnego ze względu na znacznie gorsze warunki pracy niż zewnętrzne blachy karoseryjne. Podwozie jest narażone na stały kontakt z drobinami piachu, żwirem oraz chemikaliami, takimi jak sól drogowa, szczególnie szkodliwa zimą. Dlatego konserwacja podwozia jest kluczowa dla utrzymania samochodu w dobrym stanie.

Warunki Eksploatacji a Konserwacja Podwozia

Warunki eksploatacji pojazdu mają duże znaczenie dla konieczności konserwacji podwozia. Samochody terenowe i dostawcze są bardziej narażone na korozję niż samochody osobowe. Dlatego kupując używany samochód, warto udać się do zakładu zajmującego się konserwacją, aby sprawdzić stan podwozia i nadkoli.

Proces Konserwacji Podwozia

Profesjonalne studia antykorozyjne, takie jak te w okolicach Warszawy (Pruszków, Piaseczno, Grodzisk Mazowiecki), wykonują konserwację podwozia według kilku kroków:

  1. Mycie podwozia pod wysokim ciśnieniem: Usunięcie brudu, piasku i soli drogowej.
  2. Dokładne wysuszenie: Całe podwozie suszone jest w komorze lakierniczej, aby preparaty mogły penetrować trudno dostępne miejsca.
  3. Wstępne powlekanie miejsc skorodowanych: Preparat blokujący dalszy rozwój korozji.
  4. Nałożenie preparatów pod ciśnieniem: Dysze do profili zamkniętych i ciśnieniowe zabezpieczenie płyty podwozia.

Mechaniczne Uszkodzenia a Korozja

W nowych samochodach karoserie są dobrze zabezpieczone przez lakierowanie i ocynkowanie blach. Jednak uszkodzenia mechaniczne mogą zniszczyć warstwę ochronną lakieru i cynku. W przypadku napraw blacharskich nagrzanie blachy palnikiem może uszkodzić warstwę cynku, prowadząc do korozji. Dlatego lepiej oddać auto do profesjonalisty, który zna się na zabezpieczeniu auta przed korozją.

Konserwacja podwozia Auta Używanego czy Nowego?

Zabezpieczanie podwozia jest szczególnie ważne w przypadku używanego, kilkuletniego samochodu. Nowe samochody mają już pewne zabezpieczenia antykorozyjne, jednak jeśli kupujesz używane auto, najlepiej udać się do specjalisty, który zajmuje się profesjonalnym zabezpieczaniem przed korozją.

Scroll to Top